Bios Mods -The Best BIOS Update and Modification Source

Full Version: 2x Xeon E5-2687W ES B0 stepping on Asus Z9PE-D8 WS
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hello everybody

My English is bad, unfortunately, so this is a Google translation.

I have an Asus-D8 WS Z9PE which is equipped with two Xeon E5-2687W ES with the B0 stepping.
My problem is that the current Bios 0503, although both Xeons supported, but no later than GTX580 graphics cards.

If I install the latest BIOS 5701, I can operate my system stable with a Xeon, if I set the PCI-E support on GEN2.

The problem is that I can set the PCI-E support only when reset the bios, but since the 2nd Xeon is not enabled and I have to also adjust this setting to not have access to the GEN2.

I guess you'd have only one mod the default setting of BIOS 5701 to "Gen2" change of the PCI-E Supports "Auto" and then the system would run with two Xeons.

What do you think of my idea?

Thank you for your help

German text:

Hallo zusammen

Mein Englisch ist leider schlecht, deshalb ist dies eine Google Übersetzung.

Ich besitze ein Asus Z9PE-D8 WS das mit zwei Xeon E5-2687W ES mit dem B0-Stepping bestückt ist.
Mein Problem ist dass das aktuelle Bios 0503 zwar beide Xeons unterstützt, aber keine neueren Grafikkarten als GTX580.

Wenn ich das aktuellste Bios 5701 installiere, kann ich mein System mit einem Xeon stabil betreiben, sofern ich die PCI-E-Unterstützung auf GEN2 einstelle.

Das Problem ist dass ich die PCI-E-Unterstützung nur beim zurückgesetzten Bios einstellen kann, aber da wird der 2. Xeon nicht aktiviert und ich habe keinen Zugriff auf dessen Einstellung um auch diesen auf GEN2 einzustellen.

Ich vermute man müsste nur über einen Mod die Grundeinstellung des Bios 5701 von der PCI-E-Unterstüzung von "Auto" auf "Gen2" ändern und dann würde das System mit beiden Xeons laufen.

Was meint ihr zu meiner Idee?

Vielen Dank für eure Hilfe
I got because of someone's a tip:
Is there ne way to let show all hidden options?

[attachment=8227]
In the image, the position is to see where those options are hidden, that I need.

German text:
Ich habe da von jemanden ein Tipp bekommen:
Gibt es ne Möglichkeit alle ausgeblendeten Optionen anzeigen zu lassen?

Auf den Bild ist die Stelle zu sehen wo die besagten Optionen ausgeblendet sind, die ich brauche.